نوشته شده توسط : malihe

انواع عینک صنعتی

عینک کار نیز مانند دیگر تجهیزات ایمنی شخصی تنوع بسیار زیادی دارد. بدیهی است که هر یک از آنها برای محیط کار خاص و برای شرایط کاری خاص طراحی شده اند. نحوه انتخاب و خرید عینک کار کار پیچیده ای به نظر نمی رسد اما تنوع بالای محصولات انتخاب را سخت خواهد کرد.

الف. عینكهای دسته دار ( Safety Spectacles )

ب. عینكهای فنجانی ( Safety Goggles )

انواع تجهیزات حفاظت صورت و چشم از لحاظ نوع کاربرد عینك ایمنی

مقاوم در برابر ضربات

مقاوم در برابر ذرات و گرد و غبار

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

مقاوم در برابر اشعه های شدید لیزر

مقاوم دربرابر جوشكاری

همچنین از وسایل محافظ صورت میتوان به نقاب محافظ صورت ( Face Shields)  ماسك محافظ جوشكاری  (Welding Shields ) اشاره کرد.

مشخصات کلی حفاظهای چشم

مقاومت لنز در مقابل برخورد ذرات پرتاب شده به سمت چشم

داشتن پوششهای حفاظتی جانبی و مقاومت شیمیایی در مقابل ترشحات مواد جهنده

 سوزاننده و قدرت فیلتراسیون پرتوهای مضر محیط.

به همین جهت جنس عدسیهای عینک صنعتی را عموماً از جنس طلقهای پلاستیكی مقاوم نظیر پلی کربنات و ترکیبات استات میسازند که ضمن نشكن بودن، خش ناپذیر بودن و مقاوت شیمیایی ، در صورت مواجهه با خطر پرتوهای مضر درجه تیرگی آن از درجات پایین تا درجات بالای آن وجود داشته باشد.

طرفین عینک صنعتی کسانیكه با مواد شیمیایی کار میکنند بایستی بسته بوده ولی امكان ورود هوا وجود داشته باشد; در مقابل حرارت نیز تنها عینكهائی بایستی مورد استفاده قرار گیرد که بافت سیمی نازک داشته باشد.

لنز عینک صنعتی بدون منفذ بایستی از نوع ضد مه ( Anti Fog ) باشد; تا از تجمع بخارات بر روی شیشه و کاهش دید فرد جلوگیری نماید.

درچه کارهایی باید از عینک های صنعتی استفاده کرد؟

در کارهای مشروحه زیر استفاده از عینك یا دیگر وسایل حفاظتی چشم، برای کارکنان اعم از اینكه رأساً کار را انجام بدهند; یا دستیار بوده و یا در نزدیكی آن به کار مشغول باشند ضروری و لازمالاجرا میباشد:

 خرد کردن، شكستن، بریدن، کندن و یا سوراخ کردن موادی از قبیل سیمان، آجر ، سنگ، آسفالت، چدن ، آهن و سایر نظایر.

 کار کردن با چرخ سمباده حتی اگر چرخ مذکور مجهز به حفاظ باشد.

 کارهاییكه ایجاد گرد و غبار و پراکندن ذرات میکند .

 بكار بردن ابزاری که با هوای فشرده کار میکند برای انجام کارهائی از قبیل خرد کردن، درز گیری، بریدن میخ و مهره ها و همچنین مته کردن و سمباده کردن و کارهای مشابه.

 کار کردن با ابزار ماشینی.

 جلا دادن بوسیله چرخ و یا برش سیمی ، تراشیدن ، پوسته گیری کردن ، ضربه زدن و کارهای مشابه.

 چرخ کردن و درز گیری پرچ.

 جابجا کردن و جمع آوری مواد زائد.

 آهنگری.

 پاک کردن اشیاء با هوا استفاده از کمپرسور باد برای تمیزکاری

 استفاده از چكش و پتك برای کوبیدن ابزار ، قلمها ، میله های برنده و …

 کار کردن با انبردست در موقع کشیدن شیئی، قطع سیم و نوار و شیئی دیگری که تحت کشش میباشد و یا درمواردیكه ممكن است کار کردن با سیم مخاطراتی در بر داشته باشد.

 در موقع کار کردن با وسایل شیشهایكه تحت فشار و یا خلاء میباشد.

 رنگ زدن بوسیله هوای فشرده.

 کارهای بنایی و نجاری

نکاتی که باید در استفاده از عینک های صنعتی رعایت کرد

عینك محافظ صورت در مقابل گرد و غبار محافظ نمیباشد و در محیطی که گرد و غبار مواد موجود است نباید بكار برده شود; در این شرایط توصیه می شود که از ماسكهای تمام صورت با فیلتر گرد و غبار استفاده شود.

جوشكار برق باید از کلاه یا سپر ماسك جوشكاری مجهز به شیشه مخصوص که عدد تیرگی ( Shade Number ) آن به تأیید واحد مربوطه رسیده باشد استفاده نماید.

شیشه حفاظتی ماسك جوشكاری بایستی بوسیله شیشه روشنی که در روی آن گذاشته می شود; از ذرات داغی که به آن میپاشد محفوظ نگهداشته شود.

عینک صنعتی

جوشكار باید برای تمیز کردن محل جوش از شیشه روشن محفوظی که برای اینكار در کلاه ماسك جوشكاری تعبیه شده; و در صورتیكه کلاه  ماسك جوشكاری فاقد این شیشه باشد; باید از عینك نشكن روشن استفاده نماید تا ذرات فلز بداخل چشمهای او نپاشد. کمك جوشكار و کسانی که با جوشكار کار میکنند; باید برای محافظت چشم خود از عینك کمك جوشكار( Flash Goggle ) استفاده نمایند.

برای عایق بندی یا برداشتن عایقهایی که از الیاف شیشهای و یا معدنی ساخته شده و همچنین بریدن ورقه پنبه نسوز بوسیله ماشین ارّه باید برای محافظت چشم از عینكهای فنجانی بدون منفذ استفاده نمود; و دستگاه تنفسی را نیز با استفاده از وسایل ایمنی مناسب حفاظت نمود.

برای کار کردن با گاز و بخارات مضر برای چشم بایستی عینك ضد اسید و یا ماسك تمام صورت با فیلتر جذب بخارات اسیدی بكار برد.

تذکر: در هر یك از عملیات فوق که حفاظت سر و گردن نیز ضروری باشد باید از البسه و وسائل ایمنی مناسب و متناسب استفاده نمود.

کلیه سرپرستان و اشخاصی که مسئولیت آنها ایجاب میکند; در موقع انجام کارهائیكه مخاطراتی برای چشم دارد حضور داشته باشند مكلفند از عینك مناسب استفاده نمایند.

ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی این آمادگی را دارد که در صورت تماس شما با شماره های داخل سایت مشاوره کاملی درباره قیمت عینک کار، نحوه انتخاب بهترین عینک ایمنی دریافت نمایید.

ایمن ترافیک کالا به  عنوان تولید کننده عینک ایمنی خرید آنلاین محصولات را برای مشتریان خود فراهم آورده است.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: عینک ایمنی , عینک جوشکاری , عینک ازمایشگاهی , عینک گاگل , قیمت عینک ایمنی , خرید عینک ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malihe

لباس کار

نگاه شما به لباس کار چیست؟ آیا آن را تنها پارچه ای می‌دانید که در طی انجام کار، کثیف می‌شود و مهم نیست که چه کیفیت و چه شرایطی دارد؟ یا این که نگاهی عمقی تر به این لباس دارید؟ در ادامه به ویژگی‌ها و خرید لباس کار  لباس کار مناسب می‌پردازیم

یک لباس کار حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

همه ما بیشترین زمانی که در طول روز صرف می‌کنیم، در محیط کاری خودمان است. پس باید لباسی داشته باشیم که نسبت به شرایطی که در آن هستیم، آزادی عمل و راحتی داشته باشد. لباس کار را بر اساس کاری که دارید باید انتخاب کنید. اگر در محیط صنعتی هستید، باید لباس کاری را که کاملا با محیط شما همخوانی دارد، انتخاب کنید. مثلا لباس کار با استین‌های کوتاه برای محیط‌هایی که نیاز است مدام آستین خود را بالا بزنید کاربرد دارد.

لباس کار باید کاملا اندازه شما باشد تا در آن احساس راحتی کنید. دوخت لباس کار اهمیت ویژه ای دارد. به هیچ عنوان نباید لباس کارهای باز و یا پاره را استفاده کنید چرا که ممکن است در طی استفاده از ماشین آلات، قسمت‌های پاره یا باز لباس در دستگاه گیر کند و خطر ایجاد کند. حتما دیده اید خیلی از افراد مخصوصا در رستوران‌ها از تی شرت تبلیغاتی برای پوشش خود استفاده میکنند. این تیشرت‌ها ازجنس خوب و مناسبی برخوردار نبوده و صرفا جنبه تبلیغاتی برای آن شرکت خواهد داشت. پس بهتر است به جای استفاده از تیشرت‌های تبلیغاتی از لباس کار مناسب استفاده کنید.

لباس کار افرادی که با حریق در ارتباط اند باید ضد آتش باشد تا خطر جانی برای آن‌ها نداشته باشد. به طور کلی جنس پارچه لباس کار نیز مربوط به نوع کار افراد می‌باشد. مثلا برای کسی که نقاش است، بهتر است لباس کاری که انتخاب می‌کند، شستشوی راحتی داشته باشد. برای یک تعمیرکار تاسیساتی بهتر است لباس‌های دو بنده ای که گردش هوای خوبی دارد، انتخاب شود تا فرد دچار تعریق نشود.

به طور کلی یک لباس کار خوب باید:

1.    گشاد یا تنگ نباشد.

2.    درزهای آن دوبار با چرخ خیاطی دوخته شده باشد.

3.    پارگی نداشته باشد.

4.    بهتر است یکسره باشد و دکمه‌های کمتری داشته باشد.

5.    اگر فرد با مواد خورنده و ازمایشگاهی در ارتباط است باید از لباسی استفاده کند که حتی آب و گاز هم نتواند در آن نفوذ کند.

6.    لباس کار باید فرد را از خطرات احتمالی دور کند.

7.    جنس پارچه ای که دارد متناسب با محل کار باشد.

خرید لباس کار نیاز به تحقیق و بررسی دارد. شرایط محیط کار و خطراتی که در آن وجود دارد تاثیر بسیاری در انتخاب نوع پارچه دارد. پارچه انتخابی شما باید راحتی کارگر، کارفرما و مهندس را فراهم آورده و خطرات موجود در محیط را نیز دفع نماید. پارچه های انتخاب شده برای لباس کار تنوع بسیار زیاد دارد و از پارچه نخی تا ویسکوز و پنبه و جین و کتان در دوخت انواع لباس کار به کار می رود. فروشگاه ایمن ترافیک کالا این امکان را برای شما فراهم نموده است که انواع لباس کار با تنوع بالا و کیفیت عالی را ببینید و انتخاب کنید.

 قیمت لباس کار از مدل دوخت لباس ایمنی و نوع پارچه آن تاثیر می گیرد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در مورد مدل، نوع پارچه و قیمت لباس کار می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: لباس کار , خرید لباس کار , قیمت لباس کار ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malihe

کلاه ایمنی، انواع و استانداردها

آیا می‌توان تصور کرد که یک سرباز در خط مقدم جنگ بدون کلاه باشد؟ کلاه ایمنی ساختمانی و مهندسی در کارهای ساختمانی نیز چنین تمثیلی دارد. این کلاه ها را می‌توان نوعی کلاه مخصوص کار نامید که برای محافظت از سر در برابر برخورد و یا سقوط آوار و سایر خطرات در کارگاه عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوشیدن کلاه ایمنی یک الزام اجباری است که توسط OSHA (اداره ایمنی و بهداشت کار) تعیین شده است که کارفرمایان را ملزم به تهیه آن برای مهندسین، کارگران و کلیه عوامل حضور یافته در پروژه می‌کند. پس برای خرید کلاه ایمنی مناسب شغل خود با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از کلاه کار

از آنجا که صدها نفر از کارگران در سال از صدمات ناشی از مرگ در حین کار جان می‌سپراند، استفاده از وسایل محافظتی همانند کلاه ایمنی مهندسی عمران اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. اگرچه فواید پوشیدن کلاه کار آشکار است، اما این پرسش همچنان باقی می‌ماند: آیا یک کارگر در صورت عدم تهدید ظاهری همچنان می‌تواند کلاه به سر داشته باشد؟ پاسخ بله است. در حقیقت، دفاع از کارگران در برابر خطرات ناگهانی، همان چیزی می‌باشد که استفاده از کلاه ایمنی را ضروری کرده است

استانداردهای کلاه ایمنی

OSHA دارای دو استاندارد است که الزامات کلاه کار را تعیین می‌کند:

۲۹ CFR 1910.135 بر الزامات کلاه کار برای کارگران صنعتیِ عمومی اشاره دارد.

۲۹ CFR 1926.100 بر الزامات محافظت از سر برای کارگران ساختمانی، تخریب و نوسازی اشاره دارد.

هر دو استاندارد، کارگران را ملزم به استفاده از کلاه ایمنی می‌داند که احتمال آسیب دیدگی سر در اثر ضربه، افتادن اشیا و یا شوک الکتریکی وجود دارد.

این بدان معناست که کارفرمایان باید با تهیه کلاه‌های استاندارد، اطمینان حاصل کنند که کارکنان در شرایط زیر از پوشش‌های محافظتی استفاده می‌کنند:

هنگامی که اشیا و یا تجهیزات از بالا سقوط کرده و احتمال افتادن آنها بر روی سر کارگران وجود داشته باشد.

هنگامی که ممکن است سر کارگران به سمت اجسام ثابت مانند تکیه گاه‌ها، تیرهای ساختمانی و یا تجهیزات دیگر برخورد کند.

وقتی این احتمال وجود دارد که سر کارگران در تماس با وسایل الکتریکی و در نتیجه خطر برق گرفتگی وجود داشته باشد.

در همه موارد، کلاه ایمنی مهندسی عمران باید الزامات استاندارد OSHA را برآورده کند.

همچنین ۲ معیار برای آزمون کلاه ایمنی عبارتند از:

دمای پایین: کلاه ایمنی مشخص شده با عبارت (LT) نشان می‌دهد که کلاه کار هنگامی که در دمای ۳۰- درجه سانتی‌گراد (۲۲- درجه فارنهایت) باشد، تمام شرایط آزمایش استاندارد را برآورده کند.

قابلیت دید بالا: کلاه ایمنی که با عبارت (HV) مشخص شده باشد، نشان می‌دهد که کلاه تمام رنگ‌های مورد نیاز برای تست استاندارد را رعایت کرده است، این شامل آزمایشاتی برای رنگ‌پذیری و شب‌تابی است.

خوشبختانه امروزه کلاه ایمنی در تنوع بسیار بالایی در ایران تولید می شود و هر فردی با هر توانایی شغلی می توانند بهترین کلاه ایمنی متناسب با شغل خود را از سایت ایمن ترافیک کالا خریداری نمایند. خرید کلاه ایمنی مطابق با شغل و خطرات موجود در محیط کار امری بسیار ضروری است. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان در زمینه قیمت کلاه کار در انواع مختلف، نوع کلاه ایمنی و متریال به کار رفته در ساخت آن با مشاوران و کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: کلاه ایمنی , خرید کلاه ایمنی , کلاه کار , خرید کلاه کار ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malihe

کفش ایمنی اسپرت و شیک

کفش‌های ایمنی در طرح‌ها و تیپ‌های مختلفی تولید می‌شوند. برخی خیلی ساده و بی آلایش طراحی شده‌اند و چندان چشمگیر نیستند و فقط وظیفه حفاظت از پای کاربر را به عهده دارند و برخی دیگر علاوه بر کاربرد اصلی و اولیه، خیلی شیک و اسپرت و جوان پسند طراحی شده‌اند و خرید کفش ایمنی برای افرادی که ظاهر شغلیشان هم برایشان اهمیت دارد سخت نیست.

البته که همگی اصول پایه‌ای و استاندارد یک کفش کار خوب را رعایت کرده اند ولی نکته اینجاست که سبک طراحی و انتخاب رنگ بعضی از کفش‌های ایمنی خیلی متفاوت و مانند کارهای شیک مجلسی می‌باشد...

فرض کنید شما مهندس ناظر یک پروژه ساختمانی در حال احداث هستید و امروز عصر، به یک میهمانی شاد دوستانه دعوتید. ضمناً امروز ساعات کاری شما طولانیست و فرصت رفتن به منزل و تعویض لباس را ندارید و باید بعد از پایان ساعات کاری، مستقیماً به میهمانی بروید. صبح هنگام و قبل از ترک منزل، چه کفشی را برای مناسبت امروز انتخاب می‌کنید؟ قطعاً باید کفشی را انتخاب کنید که در محیط کاری مخاطره‌آمیز شما ایمن و در میهمانی پیش رو حافظ آبروی شما در جمع دوستان باشد. این تعریف یک کفش ایمنی مهندسی است و خوشبختانه ما در فروشگاه ایمن ترافیک کالا کفش ایمنی اسپرت و شیک کم نداریم.

به طور معمول کفش‌های ایمنی مهندسی نیم بوت هستند و تا بالای مچ پا. همچنین با رویه چرمی، نبوک و گاهاً میکروفیبر تهیه می‌شوند و البته همگی بنددار. هر سه مدل جلوه‌ای عالی و طرفداران خاص خود را دارند.

کفش کار های موجود در سایت ایمن ترافیک کالا شیک و با دوام بوده و از چرم ایرانی ساخته شده و با کیفیت و با دوام می باشند و از تولیدات خارجی چیزی کم ندارد. اگر ظاهر کفش کار برای شما با اهمیت است و به دنبال کفش کارهایی هستید که هم به ظاهر شما زیبایی ببخشند و هم بتوانید در محیط کار از این کفش ها استفاده کنید می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و اطلاعات کاملی در زمنیه قیمت کفش کار، ویژگی شاخص هر مدل و مناسب بودن آن برای مشاغل مختلف کسب نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: کفش کار , کفش ایمنی , قیمت کفش کار , خرید کفش ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malihe

آشنایی با چند مدل عینک ایمنی

رعایت نکات ایمنی و محافظت از سلامتی خود، در تمام لحظات زندگی ضروری است و بهتر است به آن توجه زیادی شود. حال اگر در یک محیط کاری و شرایط سخت کار می‌کنیم، این محافظت از سلامتی و دقت باید افزایش یابد تا بدون هیچ گونه خطر و آسیبی به خود، کار را به اتمام برسانیم. خوشبختانه لوازم ایمنی، به خصوص عینک ایمنی کار بسیار متنوع همراه با امکانات خیلی زیاد وارد بازار شده که به راحتی می‌توان با کمک آنها از اعضای بدن در برابر مواد شیمیایی، مصالح و سایر خطرات احتمالی جلوگیری کرد. یکی از مزیت های لوازم ایمنی کار و همچنین عینک کار جدید که تولید می‌شوند، زیبایی ظاهری علاوه بر کارایی آنهاست. اگر به دنبال خرید عینک ایمنی با قیمت مناسب و شیک و با دوام هستیدپس با ما همراه باشید.

عینک ایمنی گاگل

از دیگر عینک های ایمنی کار که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم؛ عینک ایمنی گاگل است. این عینک به دلیل مقاومت بالا و دیگر مزیت هایی که دارد یکی از پرطرفدارترین عینک های ایمنی محسوب می‌شود. اولین چیزی که در این عینک به چشم می‌خورد این است که علاوه بر کارایی بالا، دارای شکل ظاهری بسیار زیباست که این نکته می‌تواند باعث این شود که کارگران با علاقه بیشتری از عینک های ایمنی کار استفاده کنند.

چرا از عینک ایمنی گاگل استفاده کنیم؟

همان طور که در توضیحات عینک های بالا گفته شد؛ بیشتر عینک های ایمنی از ماده پلیمری پلی کربنات ساخته شده اند که می‌تواند از علاوه بر ذرات گرد و غبار، از اشعه های مضر ماوراءبنفش از به چشم جلوگیری کند. عینک ایمنی گاگل ضد خش و شفاف، از فریم ژلاتینی نرم خیلی راحت تشکیل شده که تسمه کشی خیلی راحت و قابل تنظیمی می‌توان بر روی آن انجام داد.

عینک ایمنی آزمایشگاهی چه مشخصاتی دارد؟

مزایای استفاده از عینک ایمنی آزمایشگاهی

کار کردن در آزمایشگاه کمی حساس و خطرناک تر از سایر کارهاست، چون به طور مستقیم افراد با مواد شیمیایی سروکار دارند. عینک ایمنی آزمایشگاه به طور کامل چشم و فضای اطراف آن را می‌پوشاند، به طوریکه هیچ گونه خطری در حین کار، پرسنل را تهدید نمی‌کند. شاید برایتان سوال شود که چه طور ممکن است یک عینک با ظاهری شیک از چشم ها در مقابل این مواد محافظت کند؟

لازم به ذکر است؛ لنز عینک ایمنی آزمایشگاهی با مقاومت بسیار بالا ساخته شده تا بتواند به راحتی مانع ورود مواد شیمیایی و سایر مواد به چشم ها شود.

نظارت کارفرما جهت رعایت نکات ایمنی در پروژه

کارفرما علاوه بر رسیدگی به پروژه و نظارت بر نحوه کارگران یا کارمندان، باید حواسشان به رعایت نکات ایمنی و استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات فردی باشد. گاهی حتی فقط بخاطر بررسی نکات ایمنی که کارگران باید در حین کار رعایت کنند، به محل اجرای پروژه بروید. چه اشکالی دارد؟! این یعنی اگر کارگری به دلیل فراموشی از لوازم ایمنی کار استفاده نکرد، کارفرما جلوی یک صدمه جدی به جان و مال او را گرفته و مانع مشکلات جبران ناپذیر احتمالی می‌شود.

افراد در چه کارهایی در معرض خطر هستند؟

خطرهای احتمالی برای کارهای مختلف

تقریبا می‌توان گفت بیشتر شغل ها خطر مخصوص به خود را دارپرند اما برخی از آنها، اگر نکات ایمنی رعایت نشود، ممکن است آسیب های جدی به کارگران وارد کند و کارهایی که خطرات آن بسیار بارز است عبارتند از: جوشکاری، معدن، مکانیکی، لوله کشی، انجام کارهای الکتریکی، نجاری، آزمایشگاه و بعضی از ورزش ها.

ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی این آمادگی را دارد که در صورت تماس شما با شماره های داخل سایت مشاوره کاملی درباره قیمت عینک کار، نحوه انتخاب بهترین عینک ایمنی دریافت نمایید. عینک کار نیز مانند دیگر تجهیزات ایمنی شخصی تنوع بسیار زیادی دارد. بدیهی است که هر یک از آنها برای محیط کار خاص و برای شرایط کاری خاص طراحی شده اند. نحوه انتخاب و خرید عینک کار کار پیچیده ای به نظر نمی رسد اما تنوع بالای محصولات انتخاب را سخت خواهد کرد.  ایمن ترافیک کالا به  عنوان تولید کننده عینک ایمنی خرید آنلاین محصولات را برای مشتریان خود فراهم آورده است.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: عینک ایمنی , عینک جوشکاری , عینک ازمایشگاهی , عینک گاگل , قیمت عینک ایمنی , خرید عینک ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malihe

نحوه ی انتخاب دستکش ایمنی مناسب

شما چگونه می توانید بهترین دستکش را انتخاب کنید که مناسب فعالیت کاری خاص شما باشد؟ انتخاب بهترین دستکش فراتر از انتخاب سایز مناسب است و شما باید دستکشی را انتخاب کنید که ایمنی بیشتری را برایتان به ارمغان آورد. همچنین قیمت دستکش ایمنی و دوام آن نیز باید برایتان مهم باشد. دستکش در صنایع مختلف باید بر اساس مواد یا ابزاری که قرار است با آن ها در تماس باشد و خطر هایی که این ابزار و مواد می توانند به وجود آورند انتخاب شود. البته دستکش ایمنی باید مناسب عملیات مورد نظر شما باشد و سرعت عمل را پایین نیاورد.

در واقع دستکش ایده آلی که از شما در برابر مواد شیمیایی و ابزارآلات مختلف و همچنین حرارت بالا محافظت کند، همچنین بسیار راحت و انعطاف پذیر باشد، به طور قطع وجود ندارد. دستکش ها تنها می توانند شدت آسیب را تا حد مناسبی کاهش دهند. اینگونه نیست که شما گمان کنید با داشتن دستکش محافظ می توانید با خیال راحت با ابزار، دستگاه ها و مواد شیمیایی تماس برقرار کنید و آسیبی نبینید.

دستکش ایمنی یکی از لوازم ایمنی مفید در هنگام انجام فعالیت های مختلف در صنایع است. شما ممکن است در صنایع شیمیایی مشغول به فعالیت باشید یا در صنایعی که با برش قطعات سر و کار دارد. حتی ممکن است جوشکاری شغل شما باشد و در طول روز ساعت ها مشغول این کار باشید یکی از لوازمی که بدون شک لازمه ی اینگونه مشاغل است و ایمنی شما را بالا می برد بدون شک دستکش ایمنی متناسب با شغل شماست.

با وجود انتخاب های زیادی برای محافظت از دستان وجود دارد، انتخاب دستکش مناسب با یک فعالیت شغلی خاص می تواند شما را سردرگم کند. می توان با پوشیدن دستکش مناسب از اکثر مصدومیت ها و بیماری های پوستی دست جلوگیری به عمل آورد. متاسفانه بعضی مواقع نیروی کار از این دستکش ها استفاده نمی کنند.

آن ها گمان می کنند که با پوشیدن دستکش ایمنی، سرعت آن ها  و مهارتشان در کار کاهش می یابد. همین مساله باعث می شود تا در طول انجام کار با آسیب های سطحی و جدی موجه شوند که گاها بسیار خطرناک هستند. به دلایلی که گفته شد، بسیار اهمیت دارد که دستکش بتواند به هر دو نیاز پاسخ دهد. به عبارتی دیگر دستکش ها هم باید امنیت نیروی کار را بالا ببرد و هم خللی در چابکی و سرعت عمل و مهارت فرد به وجود نیاورد.

دستکش کار تنوع بسیار بالایی دارد. هر شغل به واسطه خطراتی که برای کارگر و کارفرما دارد نیاز به نوع خاصی از دستکش ایمنی دارد. در مشاغلی مانند جوشکاری خرید دستکش کار چرم مناسب بوده و برای یک کارگر ساختمانی استفاده از دستکش کف مواد مناسب خواهد بود. درخرید دستکش ایمنی ملاک هایی مانند مواد اولیه استفاده شده در ساخت دستکش، خطرات موجود در محیط کار اهمیت زیادی دارد. در صورتی که اطلاعات کاملی در خصوص قیمت دستکش کار و مدل مناسب برای شغل خود دارید می توانید آن را به صورت آنلاین از سایت ایمن ترافیک کالا خریداری نموده و یا  اینکه با شماره داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی کسب نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: دستکش کار , دستکش ایمنی , تولید کننده دستکش ایمنی , خرید دستکش کار , دستکش ضدبرش , دستکش کف مواد , دستکش استادکار ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malihe

لباس کار متناسب با محیط کار

استفاده از لباس و پوشش‌های ایمنی در خیلی از مشاغل با توجه به نوع کار و محیط کار لازم و ضروری به نظر می‌رسد. استفاده از لباس و پوشش‌های ایمنی مناسب می‌تواند سبب شد که از تماس با هرگونه مواد آلوده از سموم دفع آفات گرفته تا آلودگی‌های رادیواکتیو جلوگیری شود.

به هنگام خرید لباس کار باید به دنبال لباسی باشید که دارای آستین‌های بلند بوده و به گونه‌ای باشد که با پوشیدن آن تمام قسمت‌های بدن از پا گرفته تا سر کاملاً پوشیده شود. لباس کار باید به گونه‌ای مطلوب باشد که در هر نوع شرایط آب و هوایی بتوان از آن استفاده نمود.

لباس و پوشش‌های ایمنی که برای حفاظت اشخاص استفاده می‌شود معمولاً به صورت یک پوشش سرتاسری تنه دست‌ها و پاها هستند و می‌توانند تمام قسمت‌های بدن فرد را از تماس با اشیاء آلوده در محیط حفاظت کنند.

با توجه به شرایط کار هر یک از کارگران نیاز است که از لباس کاری که متناسب با محل کارشان است در محیط کاری خود استفاده کنند.

بررسی انواع و اقسام لباس‌های کار و جنس آن‌ها

شرایط و محیط کاری لباس و پوشش ایمنی مورد نیاز خود را طلب می‌کند. برای مثال در محیط‌هایی که گرما زیاد است. لباس کارهایی که در ساختار الیاف آن پارچه به کار رفته طبیعی‌تر باشد در این صورت از نظر تبادل حرارتی این نوع لباس و پوشش‌های ایمنی از تبادل حرارتی بهتری برخوردار هستند و در نتیجه کارگر و یا کسی که آن را پوشیده است احساس بهتری خواهد داشت.

لباس و پوشش‌های ایمنی با توجه به شرایط کاری تولید و استفاده می‌شوند. برای مثال برای آتش نشان‌ها نیاز است که لباس کاری بپوشند که بتواند تحمل حرارت بالا را داشته باشد. همچنین لباس کارهایی که عایق رطوبت و سرما هستند از دیگر انواع لباس و پوشش‌های ایمنی به شمار می‌روند که بیشتر در سردخانه‌ها استفاده می‌شوند.

 نوع دیگر از لباس کارها لباس‌هایی هستند که می‌توانند در برابر مواد شیمیایی و همچنین رادیو اکتیو حفاظت خوبی را از شخصی که لباس به تن کرده به عمل آورند در تولید این نوع از لباس‌ها از پارچه‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

جنس لباس و پوشش‌های ایمنی که قابلیت مقاومت در برابر حرارت و گرمای زیاد را دارد معمولاً با پوشش آلومینیوم است و قادر خواهد بود که ۹۰ درصد اشعه مادون قرمز را از خود دفع کنند.

ویژگی‌های اصلی لباس و پوشش‌های ایمنی چیست؟

لباس و پوشش‌های ایمنی که برای مقابله با خطرات مختلف در زمان کار انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که تا حد ممکن از احتمال رخ دادن خطرات و صدمات به شخص استفاده کننده از آن جلوگیری کند. در ادامه ما به بیان برخی از این ویژگی‌های مهم و اساسی می‌پردازیم:

– لباس کار در محیط‌های آلوده به مواد شیمیایی باید به گونه‌ای باشد که دارای آستین بلند بوده و کاملاً سرتا پای شخص را بپوشاند تا از نفوذ آلودگی به داخل خود جلوگیری کند.

– لباس کار نباید از نظر سایز و اندازه نا متناسب باشد.

– لباس و پوشش‌های ایمنی کارگران و کارکنانی که در نزدیکی ماشین آلات صنعتی و یا با آن‌ها کار می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که به هیچ وجه هیچ بخشی از لباس پاره نبوده و از آویزان نمودن کلید، ابزار و ساعت به لباس خود جداً خودداری کنند.

– لباس و پوشش‌های ایمنی کارگرانی که در محیط‌های قابل انفجار یا مسموم کننده کار می‌کنند نباید دارای جیب و یا لبه باشد زیرا گرد و غبار و مواد آلوده و مسموم بر روی لبه‌های لباس می‌ماند.

– جنس لباس و پوشش‌های ایمنی باید با توجه به شرایط کاری و مواد و محیطی که قرار است فرد در آن کار کند انتخاب شود.

– لباس و پوشش‌های ایمنی مخصوص مقابله با حرارت باید به گونه‌ای باشد که کلاه، دستکش و کفش و … همگی سرهم و یک تکه باشند.

– لباس کار کسانی که در مکان‌های آلوده به رادیو اکتیو و اسیدی کار می‌کنند باید کلاه و دستکش و کفش و … همگی یک سره باشند و به گونه‌ای باشد که به هیچ موجه این گونه مواد نتوانند وارد لباس شوند

خرید لباس کار نیاز به تحقیق و بررسی دارد. شرایط محیط کار و خطراتی که در آن وجود دارد تاثیر بسیاری در انتخاب نوع پارچه دارد. پارچه انتخابی شما باید راحتی کارگر، کارفرما و مهندس را فراهم آورده و خطرات موجود در محیط را نیز دفع نماید. پارچه های انتخاب شده برای لباس کار تنوع بسیار زیاد دارد و از پارچه نخی تا ویسکوز و پنبه و جین و کتان در دوخت انواع لباس کار به کار می رود. قیمت لباس کار از مدل دوخت لباس ایمنی و نوع پارچه آن تاثیر می گیرد. تمامی اطلاعات در مورد لباس کار را می توانید از فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا دریافت کنید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در مورد مدل، نوع پارچه و قیمت لباس کار می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: لباس کار , خرید لباس کار , قیمت لباس کار ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()