نوشته شده توسط : malihe

ضوابط طراحی مبلمان شهریبرای صندلی‌های شهری

در این بخش در مورد استانداردهای طراحی مبلمان شهری در زمینه صندلی‌هایی که در اماکن مختلف استفاده می شود توضیح داده خواهد شد. برای مثال استفاده از نیمکت بتنی در معابر شهری بهترین انتخاب است. اولین نکته‌ای که در مورد صندلی‌های شهری که در اماکن عمومی استفاده می‌شوند، باید به آن توجه داشت تعداد صندلی‌هاست. مسلماً یک مرکز خرید که در مرکز شهر قرار دارد و به صورت روزانه مراجعه کنندگان زیادی دارد، به صندلی‌های بیشتری نسبت به یک مرکز خرید کوچک اطراف شهر نیاز دارد. بر اساس ضوابط طراحی مبلمان شهری، محل قرارگیری صندلی‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال به غیر از صندلی‌های ایستگاه اتوبوس، در نزدیکی آنها نیز حتما باید تعدادی صندلی قرار بگیرد.

انتخاب محل نصب نیمکت ها

استانداردهای طراحی مبلمان شهری شامل قوانین دیگری نیز می شود. در زمینه انتخاب محل مناسب برای قرار دادن صندلی‌ها، باید آنها در مکانی مناسب با دید خوب قرار داد. در صورت طراحی مناسب، قرار گرفتن صندلی‌ها در جایی مناسب می‌تواند افراد را به منظور گردهمایی به دلایل مختلف در آن محل جذب کند. ضوابط طراحی مبلمان شهری شامل طراحی و مواد استفاده شده در ساخت صندلی‌ها نیز می‌شود. طراحی و قرار گیری صندلی‌ها باید به شکلی باشد که استفاده از آنها را برای تمامی مردم، در سنین مختلف آسان کند. به عنوان مثال، صندلی‌ای برای سالمندان مناسب است که دارای ارتفاع و زاویه مناسب نسبت به سطح زمین باشد. در مورد قرار گرفتن صندلی‌ها نیز جالب است بدانید بر اساس ضوابط طراحی مبلمان شهری، این افراد به ازای هر ۶۰ متر به یک صندلی نیاز دارند. بر اساس استانداردهای طراحی مبلمان شهری، صندلی‌ها به هیچ عنوان نباید در محلی قرار بگیرند که دید خودروها را نسبت به خیابان‌هخای اطراف کور کنند. به عنوان مثال قرار دادن صندلی‌ها سر چهارراه‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

انتخاب صندلی بر اساس کاربرد

بر اساس ضوابط طراحی مبلمان شهری، انتخاب صندلی‌ها باید بر اساس کاربرد آنها صورت پذیرد. به عنوان مثال برای ایستگاه‌های اتوبوس درون شهری و ایستگاه‌های تاکسی که مسافران تنها به مدت چند دقیقه در آنها توقف دارند، شاید نیازی به استفاده از صندلی‌های خیلی راحت نباشد، و بتوان تنها با خرید نیمکت پارکی نیاز شهروندان را برطرف کرد. در محل های خیلی شلوغ، به ازای هر ۵۰ الی ۶۰ متر باید صندلی‌هایی قرار بگیرد تا نیاز شهروندان را به بهترین شکل رفع کند. در استانداردهای طراحی مبلمان شهری، سلیقه و خواسته‌های مردم نیز لحاظ شده است. به عنوان مثال مردم عموماً ترجیح می‌دهند که هنگامی که در یک محل شلوغ می‌نشینند، رو به خیابان و محل شلوغ باشند تا پشت به آن. در صورتی که از محلی به عنوان جمع شدن افراد برای پیک نیک استفاده می‌شود، باید از میز و صندلی‌های مخصوص به منظور رفاه حال شهروندان استفاده کرد. بر اساس ضوابط طراحی مبلمان شهری، میزی که در این محل‌ها استفاده می شود باید دارای ارتفاع مناسب بوده و در جای خود ثابت قرار گیرد.

کلام آخر

در مجموعه ایمن ترافیک کالا این افتخار را داریم که انواع نیمکت های شهری مانند نیمکت بتنی، نیمکت سیمانی، نیمکت چوبی و فلزی را طراحی و تولید می نماییم. در صورت نیاز به هر یک از این محصولات می توانید با شماره های داخل فروشگاه تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

فروش انواع نیمکت شهری

 



:: برچسب‌ها: نیمکت بتنی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت فلزی پارک , نیمکت سیمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()